සත්වයන් කම් සැප බහුලව විදින ලෝකවලට "කාමාවචර සුගති " යන නම යෙදේ. මිනිස් ලොව කාමාවචර සුගති ගණයටම අයත් වේ . එබැවින් මිනිසෙකු ලෙස උප්පත්තිය ලබනුයේ කුසල කර්ම වල විපාක හේතු කොට ගෙනය. මිනිස් ලොව හැරුණු කොට තවත් කම් සැප බහුල තැන් 6 ගැන සුත්‍ර ධර්මයෙහි දැක්වේ .ඒවා කාමාවචර දිව්‍ය ලෝක නම් වේ කාමාවචර දිව්‍ය ලෝක ගණන 6 කි.

තෙරුවන් සරණයි...! - දිව්‍ය ලෝක - සත්වයන් කම් සැප බහුලව විදින ලෝකවලට "කාමාවචර සුගති " යන නම යෙදේ. මිනිස් ලොව කාමාවචර සුගති ගණයටම අයත් වේ . එබැවින් මිනිසෙකු ලෙස උප්පත්තිය ලබනුයේ කුසල කර්ම වල විපාක හේතු කොට ගෙනය. මිනිස් ලොව හැරුණු කොට තවත් කම් සැප බහුල තැන් 6 ගැන සුත්‍ර ධර්මයෙහි දැක්වේ .ඒවා කාමාවචර දිව්‍ය ලෝක නම් වේ කාමාවචර දිව්‍ය ලෝක ගණන 6 කි. සතරවන දිව්‍යලෝකය . -තුසිතය- තුසිතයේ වැසියෝ සැමවිටම සතුටින් කල් ගෙවති. තුසිත හෙවත් "සන්තුසිත" දෙව් ලොවට එම නම ලැබුනේ එකෙසිනි. තුසිතයේ වැසියන් සතුටින් සිටිනුයේ මතු ෛමත්‍රි නමින් බුදු වන ෛමත්‍රි බෝසතුන් එහි වැඩ සිටින බැවිනි. තුසිතය තුල ඇති දාර්මික පරිසරය නිසා බොහෝ බොදුනුවෝ මරණින් මතු තුසිත දෙව් ලොව ඉපදීමට රිසිව පින් කරනු ලැබේ . මෙහි ආයුෂ දිව්‍ය වර්ෂ 4000 කි. එහි එක දිනක් මිනිස් වර්ෂ 400 කි. එබැවින් තුසිතයේ වැසියන්ට වර්ෂ 57 කොටි 60 ලක්ෂයක් පරමායුෂ විදිය හැක. සිදුහත් බෝසත්හු මෙලොව පහල වීමට පෙර තුසිත දෙව් ලොවෙහි ශ්වේත කේතු නම් දිව්‍ය පුත්‍රව සිටියේය. මෙහි අධිපතියා සන්තුසිත දිව්‍ය රාජයාය. ඔහු හැම අතින්ම අනෙක් දෙවිවරුනට වඩා උසස් වන දෙවියෙකි. අප ගෞතම බුදුරජාණන් වහන්සේ බුද්ධත්වය පතා මනුලොව ඉපදීමට පෙර සිටියේ තුසිත දිව්‍ය ලෝකයේ ය. සාමාන්‍යයෙන් සකෘදාගාමී ඵලයට පැමිණි පුද්ගලයෝ තුසිත දිව්‍ය ලෝකයේ ඉපදෙති. අනාත පිණ්ඩිත සිටුතුමාද මරණින් පසු දැනට දෙවියෙක්ව ඉපිද සිටින්නේ ද තුසිත දිව්‍ය ලෝකයේය. මෙහිදීද එම දිව්‍ය රාජයාව හඳුන්වන්නේ පිණ්ඩික නමිනි.නමුත් සෑම විටම මතක තබා ගත යුතුයි මාර්ගඵල ලාභියෙකු වීමට නැතහොත් දෙව්ලොව දිව්‍ය ආයුෂ අවසන් වු විටද සතර අපායට වැටිය හැකි බව නිතරම ඔබට මට සිහි වේවා. - දිව්‍ය ලෝකයේ යෑමට කළ යුතු කුසල් - තුණුරුවන් සරණ යෑම, දැහැමි දිවි පෙවතකින් යුක්ත වීම, දන්දීම, මල්, පහන් පූජා කිරීම, පරාර්ථකාමීව සේවය කිරීම ආදී පින් කිරීම දෙව්ලොව යෑමට මඟ පාදන කුසල් වේ. සකස්කොට දන්දීම, සකස් නොකොට දන්දීමට වඩා ආනිසංස බව දැක්වෙන අතර, එය දෙව් ලොව යෑමට හේතුවක් වේ. පායාසි නම් රජතුමා සකස් නොකොට දන්දී පහත් දිව්‍ය ලෝකයක් වූ චාතුර්මහාරාජිකයේත් එම දානයම සකස් කොට දන්දුන් ඇමැතිවරයා තව්තිසා දිව්‍ය ලෝකයේත් උපන් බව දීඝනිකායේ එන පායාසි රාජඤ්ඤ සූත්‍රයේ දැක්වේ. එක්තරා මැඩියකු ඉතාම ශ්‍රද්්ධාවෙන් බුදුරජාණන් වහන්සේ චම්පා නුවර ගග්ගරා නම් පොකුණ අසබඩ සිට දේශනා කරන ලද බණකට කන්දෙමින් සිටියදී බණ අසමින් සිටි ගොපල්ලකුගේ සැරයටිය තෙරපී මියගොස් දිව්‍ය ලෝකයේ උපන් බව සඳහන් වේ. මණ්ඩුක දිව්‍ය රාජයා නමින් හඳුන්වන්නේ ;දව්ලොව ගිය මෙම මැඩියාය. බරණැස් නුවර වාසය කළ නන්දීය නම් කුල පුත්‍රයෙක් බුදුරජාණන් වහන්සේ ගැන පැහැදී නිතර නිතර දන් දී එයිනුදු නොනැවතී දාන ශාලාවක් කරවා මහ සඟනට පූජා කිරීමේ පිනින් දිව්‍ය ලෝකයේ උපන් බවත්, මේ සඳහා තම සැමියාට කිසිදු උදව්වක් නොකළ ඔහුගේ බිරිඳ අපායේ ඉපදුන බවත් බුදුදහමේ සඳහන් වේ. ඉතාමත් දුගී ඉන්දක නම් පුරුෂයෙක් පිඩුසිඟා වඩින අනුරුද්ධ මහ තෙරුන්ට සැදැහැ සිතින් එක බත් හැන්දක් පූජා කොට එම පිනින් තව්තිසා දෙව් ලොව මහානුභාවසම්පන්න දෙවියෙක්ව උපන්නේය. එම නිසා දෙව් ලොව යන ප්‍රධාන මාර්ගයක් ලෙස දන්දීම දැක්විය හැක. තෙරුවන් සරණයි උපුටා ගැනීමකි .